Välkommen till utbudet.se!

Välkommen till utbudet.se!

Så här gör du

1. Välj material

Ange hur många exemplar du vill ha av ett material och lägg materialet i varukorgen.

2. Lägg order

När du beställt alla artiklar du vill ha - gå till varukorgen, högst upp till höger.

3. Logga in

För att genomföra beställningen - logga in om du redan är medlem. Annars klickar du på "Bli medlem" och fyller i din leveransadress

4. Beställ

Genomför din beställning - du får din beställning inom ett par dagar. Helt kostnadsfritt och utan fraktavgift.

Välj Ämne/Tema

Välj årskurs

Astra Zeneca

Intervju med Ulrika Hultgren, Director Internal Communications, Brand and Corporate Responsibility, Astra Zeneca.

 

Hej Ulrika! Filmen Grymt fett – en filmserie om tonårshjärnan, har blivit väldigt populär ute på skolorna. Varför är det viktigt för Astra Zeneca att satsa på skolan?

Målet med Grymt Fett är att väcka intresse och förståelse för hur tonårshjärnan fungerar. Med den bakgrunden ser vi skolan som en viktig och naturlig målgrupp och kanal. Lärare och annan skolpersonal har en viktig del när det handlar om att förmedla kunskap till unga och vi tror att filmen kan fungera som ett verktyg till exempelvis biologi- och naturvetenskapsundervisingen på högstadiet och gymnasiet.
 

Varför har ni tagit fram filmen Grymt fett – en filmserie om tonårshjärnan?

Inom AstraZeneca bedriver vi ett globalt samhällsprogram ”Young Health Programme” med syfte att förbättra barn och ungdomars fysiska och psykiska hälsa välden över. I Sverige har vi valt att fokusera på ungdomars psykiska hälsa och samarbetar med BRIS, Voluntärbyrån och Mentor. Som ett komplement till det arbetet har vi tagit fram Grymt Fett med syfte till att öka förståelsen för hur tonårshjärnan fungerar.  


Hur är materialet upplagt?

Filmserien består av 5 teman Sömnen, Kompisar & familj, Kicken – om belöningar, Känslor och Lärandet (8 min vardera tema). Med filmen medkommer en lärarhandledning där det finns kompletterande information kring de olika teman samt övningar som kan användas för att skapa en  dialog. 


Beställ materialet >>


Astra.jpg

Ulrika Hultgren, Astra Zeneca

AstraZeneca.svg.png

 

Lärarröster om materialet:

"Det var verkligen anpassat för den klass 6 som vi använde det i. Eleverna kände igen sig och materialet gav bra diskussioner."

"Bra att det är kort, informativt och intresseväckande."

"Bra grundinnehåll.Jag kan anpassa efter de elever jag har."

 

 

Tillbaka till produkterna