Välkommen till utbudet.se!

Välkommen till utbudet.se!

Så här gör du

1. Välj material

Ange hur många exemplar du vill ha av ett material och lägg materialet i varukorgen.

2. Lägg order

När du beställt alla artiklar du vill ha - gå till varukorgen, högst upp till höger.

3. Logga in

För att genomföra beställningen - logga in om du redan är medlem. Annars klickar du på "Bli medlem" och fyller i din leveransadress

4. Beställ

Genomför din beställning - du får din beställning inom ett par dagar. Helt kostnadsfritt och utan fraktavgift.

Välj Ämne/Tema

Välj årskurs

Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat svar på de mest frekventa frågorna som vi får.
Kontakta oss gärna om du har andra frågor!

info@utbudet.se
020-67 60 50

Allmänna frågor

 

Är allt material verkligen gratis?

Ja, allt skolmaterial är gratis och vi tar inte heller betalt för frakt. Tjänsten är helt gratis för dig som arbetar inom skolan.

Vem kan beställa skolmaterial från utbudet.se?

Alla som arbetar inom skolvärlden som lärare, rektor, studie- och yrkesvägledare, bibliotekarie eller annan typ av skolpersonal kan beställa material genom oss. Även du som studerar till lärare eller arbetar med någon annan form av utbildningsverksamhet mot skolungdom är välkommen att beställa.

Hur beställer jag?

För att beställa lektionsmaterial behöver du skapa ett eget användarkonto. Klicka på denna länk för att registrera dig som användare på Utbudet. Det är helt gratis och du åtar dig ingenting. Du kan när som helst avbryta ditt medlemskap. För prenumerations - eller medlemsärenden, kontakta vår kundtjänst: info@utbudet.se eller 020-67 60 5 0.

Kan jag beställa lektionsmaterial till utlandet?

Nej, beställningar kan endast levereras inom Sverige.

Jag hittar inte materialet jag söker efter?

Material som är tillfälligt- eller definitivt slut tas bort från hemsidan.
Välkommen att kontakta vår kundtjänst angående frågor om olika skolmaterial.

Varukorgen är tom, vad är det för fel?

För att kunna spara artiklar i varukorgen behöver din dator vara inställd för att tillåta ”cookies”. Observera också att du måste klicka på ”lägg till” knappen efter varje artikel du önskar beställa för att den skall sparas i varukorgen.

Varför ombeds jag att utvärdera ett material jag beställt tidigare när jag avslutar min beställning?

Varje gång du har avslutat en beställning får du en förfrågan om att svara på några korta frågor om ett material du tidigare har beställt. Frågorna avser det material du ser på bilden. Vi är tacksamma att ni tar er tid att svara på utvärderingsfrågorna varje gång du avslutar en beställning!
De företag, organisationer och myndigheter som medverkar på Utbudet är angelägna om att höra era synpunkter och tankar om materialen. För dem är det viktigt att veta hur materialet har använts, hur mottagandet har varit och vad som kan förbättras. Utvärderingen är helt anonym och tar cirka två minuter att genomföra.

 

Inloggning och Mina sidor

 

Glömt kundnummer

Klicka på ”Glömt kundnummer” där du får ange din mejladress så skickar vi ett mejl till dig med dina inloggningsuppgifter. Obs! Kommer mejlet inte fram direkt, kolla även i mappen för ”Skräppost”.

Problem att logga in

För att kunna logga in måste datorn  tillåta "cookies”. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om du får problem så hjälper vi till! Vi tar också emot beställningar per mejl eller telefon.

Varför måste man ange telefonnummer?

I bland behöver fraktbolaget DHL nå dig för att lämna av din beställning på rätt ställe.

Hur hanterar ni mina personuppgifter?

Vi använder dina uppgifter för att kunna administrera utskicket av det material som du har beställt.
Uppgifterna som lämnas kan komma att användas som underlag till analys av vilka som är beställare i syfte att utveckla materialet. Vi använder också uppgifterna till medlemsutskick både per post och mejl.
Namn, skola, skoladress och telefonnummer (ej mejladress) vidarebefordras också till de företag, myndigheter och organisationer som tillhandahåller materialet. Vi säljer inte våra register vidare till tredje part.

 

Leverans

 

Hur lång tid tar det innan jag får min leverans?

Så snart du lagt en beställning arbetar vi för att leverera dina artiklar så fort som möjligt. Normalt sett har du din leverans inom 7 dagar, oftast går det ännu fortare. 

Hur levereras beställningen?

Din beställning levereras till den adress du angett i din användarprofil. Mindre beställningar som ryms i ett kuvert levereras som vanligt brev till angiven postadress, och större försändelser levereras av DHL direkt till skolan på angiven paketadress. De ställer av paketet utan kvittens - du behöver inte passa någon utkörningstid. Meddela oss genast vid eventuella tveksamheter eller om ni får problem med leveransen. Alla våra leveranser är helt fraktfria - inga kostnader tillkommer. 

Under fliken ”Mina sidor” kan du se status på din order. 

 

Tekniska frågor

 

Vad är cookies?

Utbudets webbplats använder cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator. Cookien innehåller ingen personinformation utan används för att ge dig som besökare tillgång till olika funktioner på webbplatsen som t ex kundvagnen som du lägger artiklar i när du skall beställa. Du måste tillåta cookies på vår webbplats för att kunna logga in och beställa.
 

Välkommen att höra av dig till oss på utbudet.se! Vi finns här för att svara på frågor och hjälpa dig med dina beställningar.

Kontakta kundtjänst på telefon 020-67 60 500 eller mejl: info@utbudet.se
Du kan också chatta med oss direkt!

 

Tillbaka till produkterna

Kontakta oss